Search
Close this search box.

Informace k zimní údržbě

19. 12. 2022

Situace v ulicích města se po páteční sněhové kalamitě začala uklidňovat a teď i my máme čas vás podrobněji informovat o situaci, která způsobila problémy nejen řidičům, ale nám všem.

Počasí pravidelně sledujeme a na zimní údržbu máme připravenou techniku a zásoby soli již od listopadu. Jsme připraveni i na větší mrazy pod -7 °C, kdy posyp soli přestává být účinný a musíme tak použít inertní materiál v podobě drti.

Bohužel počasí neovlivníme a v pátek v krátkém časovém úseku napadlo velké množství sněhu. A přestože jsme měli v terénu již od tří hodin ráno nasazenou veškerou dostupnou techniku – tedy čtyři stroje na čištění chodníků, dva silniční sypače s pluhem, dva traktory a další čtyři traktory zapůjčené od externích firem, tak objektivně situaci nešlo zvládnout tak, aby to negativně nezasáhlo do chodu města. Drželi jsme se operačního plánu a snažili se udržet všechny páteřní komunikace průjezdné. A ne, naše technické služby nemají ve správě všechny cesty v okolí Přerova, takže za to, že není odhrnutá cesta do Bochoře opravdu nemůžeme. 😊

Na ručním úklidu sněhu se během dne podílelo asi čtyřicet zaměstnanců nejen z provozu komunikací, kteří odhrnovali sníh také na zastávkách, mostech a dalších místech, kam se technika nedostala. Sníh způsoboval problémy také na zeleni, kde došlo k odstraňování polámaných větví stromů, které pod náporem sněhu nevydržely. Problémy vznikly také na světelných signalizačních zařízeních, kde selhala technika. Díky sněhové nadílce došlo také k omezení svozu komunálního odpadu v místních částech Čekyně a Penčice, který byl však svezen dnes. V současné době již pracují všechny provozy v běžném režimu.

Věřte, že jsme udělali maximum pro to, aby byla tato situace vyřešena ve prospěch zdraví a bezpečnosti občanů. Velký dík patří všem našim zaměstnancům, kteří byli do zimní údržby nasazeni. Jsou mezi nimi i takoví, kteří od pátku spali 6 hodin, aby řešili nepříjemnosti, které nám všem počasí způsobilo.

Děkujeme za konstruktivní kritiku. Je to potřebná věc a pro nás je zpětnou vazbou, kterou potřebujeme, abychom se příště vyrovnali s kalamitními situacemi lépe.

A na závěr děkujeme všem, kteří nás podpořili a ocenili to, že celá naše firma udělala maximum pro co nejrychlejší vyřešení kalamitní situace. Velice si toho vážíme.

Vaše TSMPr

 

Sdílet na Facebooku

Další články